Slapeloze nacht(trein) en zielige tijgertjes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu Slapeloze nacht(trein) en zielige tijgertjes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu

Slapeloze nacht(trein) en zielige tijgertjes

Blijf op de hoogte en volg Maxime

04 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

De vorige twee dagen waren dus de dagen dat ik even geen zin had om iets te schrijven, maar nu heb ik dus extra veel te vertellen.

In Bangkok hebben we de laatste avond doorgebracht in "de backpackers place to be" Koh San Road. Na een paar biertjes en cocktails hadden we, een soort van, de moed gekregen om een meelworm te eten. En echt, het viel mee. Alleen het idee dat ik dat at vond ik echt té ranzig, dus na twee seconden slurpte ik m'n waterflesje leeg.

Gistermiddag hadden we een inkakmomentje en zijn we opzoek gegaan naar een Thaise massagesalon (zonder happy ending). Werkelijkwaar ALLES in mijn lijf is dubbelgevouwen en gekraakt. Ik heb nu nog last van mijn ruggetje (maar dat kan ook door het volgende komen). Gisteravond zijn we namelijk met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan. Na een romantisch diner voor twee met soep in je oor en rijst in je haar werden onze bedjes klaargemaakt. Het viel me alles mee. We hadden twee lage bedden en ze waren best groot. Daar is dan ook alles mee gezegd. Het slapen ging namelijk niet zo soepeltjes. Zelfs met oordoppen hoorde je de trein. En stel jezelf niet voor dat het iets weg heeft van een Nederlandse NS trein. Uiteindelijk heb ik toch een paar uurtjes kunnen geslapen. Al werd dit iedere keer ruig verstoord als hij midden in de nacht opeens op de rem ging staan.

De taxi's werken hier in Chiang Mai ook anders dan in Bangkok. Er zijn vooral veel rode taxi's die niet op de meter rijden, dus moet je gokken wat je kwijt wilt zijn. Minder dan de helft is ons streven en ik kan je zeggen dat we dit best goed doen (dat betekent vast dat we teveel betalen, maar wij zijn trots). In de achtertuin van ons hotel staat een tempel. Héél leuk toen we vol energie door de stad wilden gaan wandelen om die tempel te bezoeken.

Na het bezoek aan de tempel zijn we naar het Tiger Kingdom gaan, ondanks dat we daar zo onze bedenkingen over hadden. Je kon kiezen uit smallest, small, medium of big cat. Wij kozen voor small, maar dit feest werd al snel gestaakt. Britt brak het zweet uit bij deze iets wat grotere tijgers dan we ons bedacht hadden. Bijna rennend liep ze terug om de kaartjes om te boeken naar smallest. Ze waren echt kei schattig, maar het viel ons al snel op dat deze beestjes samen horen te spelen en niet de hele tijd voor pampus te liggen. Toen we een rondje liepen over het park, werd dit gevoel alleen maar bevestigd. Achteraf waren een paar grote tijgers in hokjes van 3 bij 4. Opvallend was dat sommige van deze tijgers wel heel actief waren en rondliepen. Uiteindelijk zijn het leuke foto's geworden, maar wel met een heel dubbel gevoel.

Er staat nog best wat gepland voor deze stad: een ladyboy voorstelling (HAHA ik lig nu al in een scheur), ziplinen, naar een Thaise kookschool, een olifantenopvang voor mishandelde olifanten en twee tempels iets verder buiten de stad.


XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

November 2015

Recente Reisverslagen:

25 November 2015

Doeikoei

20 November 2015

One week left

18 November 2015

Zon, zee, strand en alles wat daarop lijkt!

17 November 2015

In the jungle, the mighty jungle

15 November 2015

Hutje op palen
Maxime

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5049

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 27 November 2015

Thailand

Landen bezocht: