Met ons hoofd in de wolken - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu Met ons hoofd in de wolken - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu

Met ons hoofd in de wolken

Blijf op de hoogte en volg Maxime

12 November 2015 | Thailand, Sukhothai

Aangezien ik gister niet kon zwemmen, wilde ik dat gisterochtend doen. Helaas was ook het weer deze ochtend niet denderend, niet super heet en dicht bewolkt. Wel heerlijk pannenkoekjes en vers fruit voor het ontbijt.

Na wat navraag in het hotel wisten we hoe we bij de twee tempels moesten komen. Allemaal gekke overstappen en verschillende taxi's. Wij kozen voor de makkelijke optie: uitrekenen hoeveel het ongeveer in totaal kost en een gek vinden die voor ongeveer dat bedrag ons rond rijd. We found him! Voor de helft van het bedrag wat de eerste oplichter ons wilde laten betalen bracht dit oude opaatje ons.

Als eerste gingen we naar Doi Suthep. Dit is een bergtempel met een geweldig uitzicht. Nou, wij stonden letterlijk met onze hoofden in de wolken. Ons uitzicht bestond uit één witte vlakte. De tempel zelf was niet zo bijzonder. De honderden traptreden dus voor jan lul gelopen.

Daarna zijn we doorgegaan naar Wat umong. Dit is een hele oude tempel met tunnels. Leuk om te zien! Een keer niet zo'n nieuwe luxe tempel.

Daarna zijn we op de gok naar het busstation gegaan voor een kaartje naar Sukhothai. De dame in het hotel zei dat we voor 60 baht per persoon daar wel heen konden. Maar hee, wij fixten een ritje voor 60 baht in totaal!

De busreis van 5,5 uur viel heel erg mee. Al had ik er ook niet raar van opgekeken als hij opeens in zou storten. Aangekomen in het oude deel van de stad, was er geen taxi te zien. Heerlijk opgelicht met een skirre brommer tuktuk zijn we naar ons hotel gebracht. Een paar schattige hutjes op het platteland. Heel leuk, behalve de nachtelijke rituelen van de dieren. Ze maakten met z'n alle kei veel geluid. Toen er ook nog een gekko achtig beest in onze badkamer bleek te zitten... Vanochtend was hij gelukkig verdwenen en konden we rustig douchen. Nu op ons fietsje voor 50 baht (1,25. Je lacht je dood!) het historische park in.

XXX

• 13 November 2015 - 04:23

Oma Ciska :

Jullie doen het geweldig ik zou er wel eens bij willen zijn ik heb gisteren met Jessica Michelle en Mathieu lekker gegeten ik werd getrackteerd ik was 55jaar getrouwd lief hè kus oma