In the jungle, the mighty jungle - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu In the jungle, the mighty jungle - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu

In the jungle, the mighty jungle

Blijf op de hoogte en volg Maxime

17 November 2015 | Thailand, Surat Thani

Khao Sok national park is een ge-wel-dig! We werden rond half negen door onze goedlachse gids opgehaald (iets te goedlachse. En te is nooit goed). Er moesten 8 mensen in de laadbak van de jeep en er mochten vier mensen voorin. Wij offerden ons op: hello to the airco!

Toen we aankwamen in het park begonnen we met een tocht op de longtailboot. Na een uurtje vol prachtige schilderijen, het zien van reusachtige vleermuizen en een iets wat houterige kont kwamen we aan bij de bekende hutjes op het water. Hier hebben we geluncht en zijn de anderen naar de grot vertrokken. Er waren toch nog redelijk veel mensen die daar ook niet heen wilden. Wij konden gaan zwemmen en kajakken. Er waren weliswaar twee kajaks/kajakken (how to say) die meteen weggekaapt waren. Geen tochtje voor ons dus. Maar er is altijd nog karma! Één kajak was gescheurd en die arme ziel waren ze op de terugweg tegengekomen *gniffel*.

Als iedereen (en dan bedoel ik voornamelijk wij) zijn mond hield, was alleen het geluid van de beesten te horen. Zó mooi! Ook heb ik een paar plonsjes in het meer gemaakt. Ik tussen de vissen, jawel!

Terug op de longtailboot kregen we nog een minibuitje op ons hoofd. Eigenlijk was het alleen op Britt en bleef ik aardig gespaard, maar ik zal niet lachen. Karma is altijd daar.

Voordat we wilden gaan slapen, hebben Britt en ik nog een drukke avond. Lees: lachend met een slipper achter die vieze, kleine, gluiperige beestjes aanrennen. En dan lachen als een boer met kiespijn.

P.s. Dit gekke programma kent Khao Sok niet, dus mocht je willen weten waar het ligt. Google!