While I was sitting, waiting, wishing - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu While I was sitting, waiting, wishing - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu

While I was sitting, waiting, wishing

Blijf op de hoogte en volg Maxime

12 November 2015 | Thailand, Ayutthaya

Het historische park in Sukhothai was heel mooi! Op ons fietsje in de brandende zon hebben we veel ruïnes gezien. En wat een rust! Op een paar groepen na waren er vrij weinig mensen voor zo'n groot park.

We hadden een kaartje voor de bus naar Ayutthaya bemachtigd. Om 14.10 zouden we 1e klas vertrekken. Geen bus te bekennen. Om kwart voor 3 kwam ie aankakken. Ik dacht dat wij de enige waren met onze Nederlandse ongeduldigheid, maar ik weet zeker dat de meneer naast mij stiekem ook wat Thaise scheldwoordjes eruit liet floepen.

Aan de buskaartjes zaten ook foodcoupons. Wij hadden geen flauw benul wat we hier mee moesten. Aan het begin van de reis kregen we wel ieder een flesje water en een pak koekjes (French toast met boter en suiker en ananaskoeken, iel!). Na drie uurtjes kregen we weliswaar een diner in een restaurant. We probeerden iets met kip te bestellen, iemand deed een kip na en begon te lachen, maar heel gerustgesteld was ik niet. Tijdens de kookcursus vertelde het meisje dat ze vaak kippenbloed gebruiken in gerechten. Het ziet er uit als donkere lever en mocht dit nou precies lijken op wat ik op m'n bordje had gekregen. Gads! Dit gaat me iets te ver.

We zaten nog geen 10 minuten in de bus toen hij gestopt werd. Twee mannen uit het leger kwamen de bus in. SENSATIE! Daar houd ik van. Hij controleerde alle id-kaarten, behalve die van ons. Hij vroeg ons wel waar we vandaag kwamen. Toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen, begreep hij niet eens wat we zeiden.

Gister in de bus hadden we trouwens een vrouw naast ons die steeds zacht aan het snurken was. Nou die meneer achter ons, die kan er pas wat van! Hij hing z'n telefoon op en lag meteen weer te snurken. Zonder overdrijvings! Daarna moest hij ziek hard lachen om een programma wat lijkt op de Thaise Linda de Mol. Laten we het erop houden dat deze man in alle vormen luid is.

We zijn nu in ons hotel. Echt een leuk hotel. Druk en een heerlijk zwembad! Hopelijk mag ik morgen m'n eerste plonsje nemen.

Good night

XXX