Zon, zee, strand en alles wat daarop lijkt! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en alles wat daarop lijkt! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en alles wat daarop lijkt!

Blijf op de hoogte en volg Maxime

18 November 2015 | Thailand, Krabi

Hahaaaaaa hier word ik nou gelukkig van. Zon, zee, strand en palmbomen.

We hebben heerlijk een dagje liggen bakken. Helaas zijn er op dit moment nog kubuskwallen rond Thailand. Het lichaam van deze kwallen kunnen ongeveer 3 meter lang worden. De kwal kan tot 15 tentakels hebben, van elk ook ongeveer 3 meter! Hij kan heel snel zwemmen (wel 1,5 tot 2 meter per seconde). De kwal is één van de meest giftige dier ter wereld. Na een steek krijg je binnen enkele minuten een hartaanval. Kleine kanttekening; de kwal bevat genoeg gif om 60 volwassen het loodje te laten leggen.

Fijn! Toch ben ik wel tien keer de zee in geweest. Het was zó warm. Ik durfde wel alleen op plekken waar ook anderen waren. Allemaal slechte redenen, want die lange tentakels kunnen ons met een klapje natuurlijk allemaal raken. Hoe ik dit de rest van de week ga doen? Géén idee.

Na het dagje strand hebben we heerlijk gedoucht en zijn we gaan eten bij Jenna's Bistro & Wine. Nom nom nommmmm. Dit was echt heel lekker. Daarna wilden we nog heel graag een broekje en een shirtje kopen. Nadat we het eens waren over de prijs, wilden we het nog even passen. Mevrouw wilde dit echter niet en riep alleen maar: one size, one size!! We probeerden eerst nog vriendelijk uit te leggen dat one size niet betekent dat het ons ook past. Uiteindelijk waren wij nog chagrijniger dan haar en zijn we zonder iets te kopen weggelopen.

We wilden nog een nachtje bijboeken in dit hotel, zodat we nog naar Railey Beach en het echte strand van Ao Nang konden gaan. Helaas was het hotel vol, maar we hebben wel een andere gevonden. Toen we verder keken naar hotels op de eilanden, bleek dit soms nog best een opgave te zijn. Ons plan om ook naar Ko Phi Phi te gaan, valt (letterlijk en figuurlijk) in het water. We gaan overmorgen naar Ko Tao en daarna waarschijnlijk naar Ko Phangan.

XXX

• 19 November 2015 - 00:31

Ciska :

Nog een paar dagen en dan is hetgedaan met de pret geniet er nog maar fijn van kus van mij