Mijn nieuwe liefde: olifantjes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe liefde: olifantjes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maxime Gerbrands - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe liefde: olifantjes

Blijf op de hoogte en volg Maxime

06 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Dit was echt genieten to the maxx. We zijn vandaag naar het Elephant Retire Park geweest. Het bestaat nog niet zo lang en ze hebben nu 7 1/2 olifant, want één olifant is zwanger. Ook hebben ze een super kleine van een half jaar oud. In dit park vangen ze olifanten op die anderen niet meer willen hebben omdat ze ziek zijn of niet goed functioneren. De enige afspraak die de mensen van dit park maken is dat ze de olifant alleen willen hebben als hij daarna kan blijven. Ze willen niet dat dit dier daarna weer gebruik wordt voor in shows of om op te rijden. En wauw, wat doen deze mensen het goed! De liefde straalt er aan alle kanten vanaf. De olifanten mogen overal lopen en ze hebben allemaal een eigen mahout (een olifantendrijver). Het zijn echt net hondjes, maar dan een kilo of tig meer. Want wat kunnen deze beesten luisteren! Vandaag hebben we ze gevoerd, in bad gedaan, een modderpakking gegeven (mezelf meteen ook maar) en daarna weer schoongemaakt. Olifanten drentelen een beetje heen en weer en flapperen met hun oren als ze blij zijn. Nou ik kan je vertellen; ze waren dolgelukkig! Het was af en toe ook best een beetje eng, omdat ze zo vrij zijn, zijn ze ook vrij om te lopen te zitten, te staan en te draaien. Dat betekende dat je soms een stroom mensen weg zag sprinten met het idee dat hij met z'n dikke billen op je ging zitten. Ook de kleine babyolifant kon er wat van. Dit kleine ding dacht dat hij een schoothondje was en ging letterlijk bij zijn mahout op schoot zitten met z'n 300 kilootjes. Ook wilde hij graag gekroelt worden en speelde met de waterslang. Heeeel aandoenlijk.

Ik kan maar één ding zeggen: ik ben verliefd! Echt verliefd op deze te leuke, eigenwijze beesten. Mocht ik ooit nog zoiets kunnen doen, zou ik zonder twijfel zo weer het modderbadje inspringen.

Wij dachten vanavond lekker in een hotelletje met mooie badkamer en zwembad te zitten. Ik gebruik mijn lakenzak voor het eerst, laat dat de graadmeter zijn. Het is ranzig!

XXX

  • 08 November 2015 - 14:58

    Oma Ciska :

    Leuk zijn de olifantjes ik heb nog op een grote een rit gemaakt ik zat tussendeks oren na afloop blauwe plekken van me vast houden goed van de laken zak wand het zal best wel eens vies zijn maar jullie zien wel veel erg leuke dingen veel plezier samen Gr oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

November 2015

Recente Reisverslagen:

25 November 2015

Doeikoei

20 November 2015

One week left

18 November 2015

Zon, zee, strand en alles wat daarop lijkt!

17 November 2015

In the jungle, the mighty jungle

15 November 2015

Hutje op palen
Maxime

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5096

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 27 November 2015

Thailand

Landen bezocht: